Novas de interese

Grupo de Investigación SEPA

El Centro de Formación Permanente de la Dirección General de Formación Continua y Complementaria de la Universidad de Sevilla presenta la I edición del Máster "Relevancia y Actualidad de Personas Adultas en la Sociedad del Conocimiento" y abre su preinscripción del 20/09/2021 al 08/10/2021.

El máster está dirigido a Graduados en Pedagogía, Educación Primaria, Educación Social, Trabajo Social, Psicología, Sociología y/o Antropología, y profesionales titulados que, provenientes de diversos ámbitos de la intervención socio educativa, quieran tener una titulación y unos conocimientos que les ayuden a trabajar con personas adultas. Tendrán preferencia en la admisión de los estudios, el alumnado egresado de la Facultad de Ciencias de la Educación.

OBJETIVOS

1. Conocer los supuestos teóricos, conceptuales y epistemológicos de la educación de personas adultas, la educación permanente y el aprendizaje a lo largo de la vida..
2. Identificar necesidades sociales y educativas a partir de la selección, conocimiento, análisis e interpretación de hechos significativos de la realidad social y educativa.
3. Apoyar la formación de personas que promueven y potencian la formación de los/as ciudadanos/as en su diversos ámbitos.
4. Conocer diversos ámbitos de trabajo y practicas sociales en el campo de la educación de personas adultas.
5. Reconocer la educación de personas adultas como un elemento que fomenta un desarrollo participativo de las personas dentro de las comunidades en las que viven.
6. Aportar metodologías para el trabajo con personas adultas.
7. Situar la educación de personas adultas en el marco socio económico y cultural actual.

Más información y preinscripción pulsando AQUÍ

Este 4 de agosto 2021, en plena vacaciones, nos han confirmado la publicación de un nuevo artículo titulado "Assessing climate knowledge and perceptions among adolescents. An exploratory study in Portugal" en The Journal of Educational Research.

Este trabajo fue fruto de una estancia de investigación en la Universidade de Aveiro y se enmarca en el proyecto Resclima dirigido por el Prof. Dr. Pablo Ángel Meira Cartea en colaboración con otras universidades internacionales. En este estudio participaron directamente el Prof. Dr. Ulisses Azeiteiro y la Dra. Sara Carvalho de la Universidade de Aveiro. Muchas gracias a todos y a los alumnos y profesores que permitieron realizar esta investigación.

A pesar de que de que la revista y el acceso al artículo es de pago, podeis acceder a 50 copias gratuitas pinchando AQUÍ

 

SCImago Journal & Country Rank

Un ano máis terán lugar as xornadas "Pedagoxía das oportunidades". Esta xornada ten a súa orixe nas clases da materia de Contextos Educativos-2º Pedagoxía.

Durante os tres últimos anos vimos organizando esta iniciativa; os dous primeiros de forma presencial, e o terceiro virtual; pero a situación actual lévanos a propoñer novamente que a edición deste ano sexa virtual, coa intención de mantela viva.

Os obxectivos principais son:

  • Dar a coñecer contextos profesionais da pedagoxía.
  • Reflexionar as oportunidades da pedagoxía en tempos de crise.

Queremos agradecer a colaboración de tódalas persoas que fan posible esta xornada: en primeiro lugar ao alumnado de 2º da materia de Contextos Educativos, ás profesionais que comparten as súas experiencias, ao Grupo de Investigación SEPA- interea e á Facultade de Ciencias da Educación da USC.

 

EXPERIENCIAS PROFESIONAIS DA PEDAGOXÍA

 

CONTEXTO EMPRESARIAL: CONCILIACIÓN E IGUALDADE, RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA

Cristina Arcos Caamaño. Accede ao contido aquí.

 

EDUCACIÓN EMOCIONAL

Aixa Permuy Martínez. Accede ao contido aquí.

 

EDUCACIÓN DIXITAL

Silvia López Gómez. Accede ao contido aquí.

 

ADOPCIÓN E ACOLLIDA:

Rosa Mª Lema Márquez. Accede ao contido aquí.

 

PEDAGOXÍA HOSPITALARIA:

Patricia Fernández García. Accede ao contido aquí.

 

O 5 de xuño de 1972 deu inicio en Estocolmo a Conferencia de Nacións Unidas sobre Medio Ambiente Humano, que sentou as bases da moderna educación ambiental. Dous anos máis tarde a ONU estableceu que o 5 de xuño de cada ano se celebraría o Día Mundial do Medio Ambiente.

Facéndonos eco desa efeméride, o equipo de investigación SEPA da USC (Pedagoxía Social e Educación Ambiental) organiza na Facultade de Formación do Profesorado (Campus de Lugo) na tarde do vindeiro 2 de xuño dúas actividades directamente ligadas coa educación ambiental, aproveitando precisamente que nos achegamos ao medio século da Declaración de Estocolmo, e nun contexto moi preocupante polas consecuencias que está a producir no medio e na vida das persoas o binomio neoliberalismo-cambio climático (alimentación e saúde dos seres humanos, redución da biodiversidade, macroinstalacións contaminantes, migracións climáticas etc.).

Para axudarnos a reflexionar sobre estas cuestións, Edgar González-Gaudiano, experto internacional bo coñecedor da temática, ofreceranos unha conferencia desde Veracruz (México), seguida da estrea mundial dun documental que liga sabiduría popular galega-cambio climático-teatro, para a que contaremos coa presenza in situ da compañía de teatro Chévere.

A participación nos actos é gratuíta, pero hai que inscribirse previamente contactando con AQUÍ (para asistencia on-line) ou con Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo. (para asistencia presencial).

 

 

Desde SEPA-interea, como Comité Organizador del Congreso Internacional de la SIPS 2021-XXXIII Seminario lnteruniversitario de Pedagogía Social y la Sociedad Iberoamericana de Pedagogía Social (SIPS), se ha decidido concretar nuevas fechas y un nuevo formato para su realización. Las condiciones de emergencia sanitaria que justificaron la suspensión de las fechas inicialmente previstas y su aplazamiento para el año actual aún arrojan muchas incertezas sobre el presente y sobre el futuro a corto y medio plazo. Con todo, creemos necesario retomar esta actividad fijando nuevas fechas y reformulando el formato inicialmente previsto (presencial) por otro que prima la participación on-line.

En el nuevo formato, el Congreso se desarrollará los días 28-29 de octubre y 4-5 de noviembre de 2021 en Lugo en ambos casos en horario de tarde para la península ibérica (16:30 a 20:00 hs en la España peninsular, de 15:30 a 19:00 hs en Portugal y las Islas Canarias) y en horario de mañana en los países latinoamericanos.

Los/as interesados/as en presentar comunicaciones tiene como plazo de presentación de resúmenes el 31 de mayo de 2021.

Más información aquí: web.

 

 

Os vindeiros meses de abril, maio e xullo realizarase o II ciclo de Seminarios do Agrupamento de Escolas de Vilela (AEV) promovido polo Núcleo de Inovação Pedagógica (NIP), un equipo de traballo coa misión de activar as dinámicas de autonomía e inovación pedagóxica do AEV.

Este II Ciclo de Seminários do AEV contempla tres sesións temáticas, dinamizadas por especialistas de recoñecido mérito e concebidas como espazos de encontro profesional e de reflexión compartida.

Máis información e inscripcións AQUÍ

Os Movementos de Renovación Pedagóxica franceses, conscientes do seu patrimonio de ideas compartidas, configurado por loitas sociais, elaboracións teóricas e experiencias pedagóxicas favorábeis á escola democrática, pública, laica, inclusiva, conectada co territorio socio-cultural, coeducativa e antiselectiva, conscientes igualmente de ser o presente dunha tradición construida ao longo do século XX, a partir do feito de formar parte das expresiones progresistas que configuraron tamén unha boa parte do movemento internacional da Nova Educación, lanzaron en 2017 a proposta de celebración da Biennale Internationale de l´Education Nouvelle (Poitiers), ben acollida como espazo de comunicación e de intercambio, que se renovou en 2019, cunha maior presenza de educadoras e educadores non franceses. Cun novo balance positivo.

 É por iso que oito Movementos acaban de conformar a plataforma Convergences pour l´Éducation Nouvelle, co horizonte de celebración en 2022 da III Biennale. Facéndoo, celebran igualmente a creación en 1921 da Ligue Internationale de l´Education Nouvelle (LIEN), á que se adheriron grupos de educadoras e educadores de distintas nacións, estando entre eles o grupo que con Lorenzo Luzuriaga promovía no Estado español La Revista Pedagogía coas súas series de publicacións.

 Con este horizonte, o próximo día 6 de Marzo lanzan unha acción de comunicación internacional, á que quedan invitadas todas as persoas interesadas.

Máis información