Novas de interese

Grupo de Investigación SEPA

A UNESCO incorpora ao seu Thesaurus/Tesauro a expresión e o concepto de PEDAGOXÍA SOCIAL (en varios idiomas), como resultado dun proceso de consultas e deliberacións promovidas por unha Comisión constituída ad hoc no seo da Executiva da Sociedade Iberoamericana de Pedagoxía Social (SIPS), na que participaron activamente dúas persoas do noso grupo de investigación: a profesora Rita Gradaílle, como Vicepresidenta da Sociedade, e o profesor José Antonio Caride como vogal honorario, na súa condición de ex-Presidente da SIPS.

Poden consultarse en:

http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept17172

Trátase dunha magnífica nova, que permitirá facer uso desta expresión, unha vez atribuído o correspondente código, nos múltiples rexistros, palabras-chave, indicadores, etc. nos que se require mencionarse para identificar Teses de Doutoramento, Proxectos de Investigación, concursos de prazas, etc. Ademais de representar unha achega relevante para a Pedagoxía Social en todos os seus percorridos científicos, académicos, profesionais, institucionais, etc. contribúe a amplificar a entidade do grupo de Investigación SEPA-interea, que ten na expresión "Pedagoxía Social" un dos seus principais sinais de identidade.

A revista Práxis Educativa, da Universidade Estadual de Ponta Grossa, vén de publicar o artigo “Asociacionismo, participación e desenvolvemento comunitario durante a pandemia. Un estudo na cidade do Porto”, do que son autoras a profesora Belén Caballo Villar e a doutoranda Aida Lorenzo Campos, integrantes do grupo SEPA-Interea.

No marco da materia "Políticas Socioeducativas e Dereitos Humanos" do primeiro curso do Grao en Pedagoxía, están programadas dúas actividades académicas na Universidade de Santiago de Compostela para os días 7 e 14 de maio de 2024. O obxectivo principal destas actividades é reflexionar sobre a concreción dos Dereitos Humanos a través de figuras profesionais, proxectos e iniciativas no ámbito socioeducativo e universitario.

O CEPLI xunto coa Rede Internacional de Universidades Lectoras (RIUL), a Sociedade Iberoamericana de Pedagoxía Social (SIPS) e os grupos de investigación Psicoloxía, Educación e Lectura (PEL) da Universidade de Castela-A Mancha, Investigación en Pedagoxía Social e Educación Ambiental (SEPA-interea) da Universidade de Santiago de Compostela e Educación Literaria, Cultura e Sociedade (ELCIS) da Universidade de Valencia crearon os Premios de Investigación Lectura e Educación Social. Trátase dunha estratexia destinada a fomentar e recoñecer os traballos de investigación que aborden, de forma explícita, a lectura en Educación Social mediante a concesión de dous premios:

1) o que se outorgará aos estudantes que realizasen o seu TFG nunha Universidade española, sobre o tema que motiva a convocatoria

2) o que se outorgará, sobre esta temática, a un artigo de investigación publicado nunha revista española indexada cun índice de calidade.

Xunto ao Grupo de Investigación Esculca, impulsamos en Compostela unha conferencia co título "As Escolas do Insiño Galego: centenario da primeira incorporación do galego ao ensino (1923-2023)”, seguida da proxección do documental "Aprender na língua própria. Das Escolas de Ensino Galego à Semente", que foi elaborado recentemente por ese proxecto educativo para conmemorar a efeméride.

O 4 de maio celebraráse no estadio Verónica Boquete de Santiago de Compostela o I Torneo Tuxeieires de rugby inclusivo, coa participación de 6 equipos. O programa da xornada pódese consultar nesta ligazón
 
Tuxeleires é un proxecto da Escola de Tempo Libre e Animación Sociocultural Don Bosco. A intencionalidade deste proxecto é ofertar un espacio de participación inclusiva plena, e para iso, emprega o rugby como ferramenta habilitadora deste espacio inclusivo. Na equipa participan persoas con e sen discapacidade, homes e mulleres; toda persoa é benvida.
 
As actividades están dirixidas para que a participación sexa plena, contando cos apoios necesarios e promovendo a implicación de toda a xente. A toma de decisións é o eixo para que o aprendido no rugby poida servir na vida, promovendo sempre a autonomía persoal das persoas participantes.