Novas de interese

Grupo de Investigación SEPA

Os Movementos de Renovación Pedagóxica franceses, conscientes do seu patrimonio de ideas compartidas, configurado por loitas sociais, elaboracións teóricas e experiencias pedagóxicas favorábeis á escola democrática, pública, laica, inclusiva, conectada co territorio socio-cultural, coeducativa e antiselectiva, conscientes igualmente de ser o presente dunha tradición construida ao longo do século XX, a partir do feito de formar parte das expresiones progresistas que configuraron tamén unha boa parte do movemento internacional da Nova Educación, lanzaron en 2017 a proposta de celebración da Biennale Internationale de l´Education Nouvelle (Poitiers), ben acollida como espazo de comunicación e de intercambio, que se renovou en 2019, cunha maior presenza de educadoras e educadores non franceses. Cun novo balance positivo.

 É por iso que oito Movementos acaban de conformar a plataforma Convergences pour l´Éducation Nouvelle, co horizonte de celebración en 2022 da III Biennale. Facéndoo, celebran igualmente a creación en 1921 da Ligue Internationale de l´Education Nouvelle (LIEN), á que se adheriron grupos de educadoras e educadores de distintas nacións, estando entre eles o grupo que con Lorenzo Luzuriaga promovía no Estado español La Revista Pedagogía coas súas series de publicacións.

 Con este horizonte, o próximo día 6 de Marzo lanzan unha acción de comunicación internacional, á que quedan invitadas todas as persoas interesadas.

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O Grupo SEPA-interea ten dúas resolucións -provisorias- de concesión de axudas aos proxectos presentados á convocatoria do Programa Erasmus nas súas modalidades de “Asociaciones para la Preparación para la Educación Digital en el sector de la Educación Escolar” (KA226) e “Asociaciones para la Creatividad en el sector de la Educación Escolar (KA227). 

En ambas convocatorias temos sido seleccionados coas mellores valoracións, ocupando o primeiro lugar de todas as solicitudes presentadas.

1. Modalidade KA226, sendo socios no proxecto "Ciencia escolar E-learning Onehealth" liderado polo Concello de Outes e

2. Modalidade KA227, sendo coordinadores xerais do Proxecto "Creatividad colectiva y educación comunitaria en la alfabetización cinematográfica para un turismo de acción por el clima".

A estas dúas axudas súmase a concedida, como socio noutro Proxecto Erasmus+ liderado por unha entidade do Reino Unido. 

Un logro importante na traxectoria científica e académica do Grupo SEPA-interea. Agradecer a todas as persoas que o fixeron posible e en especial ao noso compañeiro Fran Sóñora polo esforzo dedicado. Parabéns!

El proyecto de Educación Ambiental y cambio climático que dirige Francisco Sóñora, compañero del grupo de investigación SEPA-interea, sigue ampliando horizontes. En esta ocasión el Ministerio de Medio Ambiente de Panamá ya ha seleccionado a un centro educativo, de los más de 100 centros educativos del país que forman parte de la Red Climántica, para sumarse a la nueva propuesta del proyecto, la Ruta Balmis. Una propuesta internacional de Climántica que recoge su nombre de la Real Expedición Filantrópica de la Vacuna a inicios del siglo XIX, con el objeto de propagar y perpetuar la vacuna contra la viruela en los territorios hispánicos de Ultramar, dentro de un conjunto de expediciones ilustradas realizadas por la Corona.

De esta forma el centro IPTA de Chiriquí representará a Panamá y a su programa Bandera Ecológica en este nuevo trayecto de Climántica a fin de unirse a su cruzada por la educación, la adaptación, resiliencia y mitigación al cambio climático.

Dolores Hudson, coordinadora del programa Bandera Ecológica, señala que para este proyecto se ha seleccionado al Instituto Profesional y Técnico Agropecuario Monte Lirio en Renacimiento-Chiriquí, por pertenecer a unas de las áreas más afectadas por los huracanes IOTA y ETA; quedando aislado con afectaciones en masa de suelo, su producción de café y de granos como el poroto, debido al exceso de lluvia.

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José Antonio Caride Gómez, director do grupo de investigación SEPA-interea, ten sido nomeado como Vogal Académico-Investigador do Pleno da Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CENEAI), por Resolución da Secretaría General de Universidades (BOE do 21 de enero de 2021).

 

O CENAI é o órgano da Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA) responsable de realizar a avaliación da actividade investigadora.

 

Deste xeito, a Secretaría de General de Universidades, acordou que os vogais académicos e investigadores que forman parte do Pleno de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora son:

  1. Doña María Amérigo Cuervo-Arango.
  2. Doña Amparo Alonso Betanzos. 
  3. Don José Antonio Caride Gómez.
  4. Don Miguel De Aguilera Moyano.
  5. Doña M.ª Victoria Escribano Paño.
  6. Don Ernesto Eseverri Martínez. 
  7. Doña María Henar Miguélez Garrido.
  8. Doña Rosa María Miró Roig.
  9. Don José Moyano Fuentes.
  10. Don Andrés Rodríguez Benot. 
  11. Doña Pilar Santisteban Sanz.
  12. Doña Ana María Sastre Requena.

 

Comezamos o 2021 cunha nova publicación, desta vez no Brazilian Journal of Agroecology and Sustainability (BJAS), que a principios de xaneiro publicou o artigo “Iniciativas colectivas de consumo ecolóxico en Galicia: panorama actual, modelos e acción socioeducativa”, ao cal se pode acceder en aberto na seguinte ligazón: http://www.journals.ufrpe.br/index.php/BJAS/article/view/3709

Así mesmo, prácenos mencionar que o xornal El Progreso fíxose eco desta publicación nunha reportaxe sobre o grupo de consumo O Zuleiro, iniciativa que comezou a desenvolver a súa actividade recentemente na comarca da Ulloa e que é o colectivo de máis recente creación de entre os analizados no traballo publicado no BJAS: https://www.elprogreso.es/articulo/ulloa-melide/ulloa-organizase-consumir/202101171207321481174.html